Sådan håndterer vi fakturaer
Mere end 220.000 digitale fakturaer hvert år kræver en systematisk tilgang, som vi forventer, leverandørerne er med til at overholde.
Alle fakturaer skal tilgå DAB’s hovedkontor på Finsensvej 33, Frederiksberg, hvorfra betaling sker.
Og alle fakturaer, vi modtager, skal være påført et rekvisitionsnummer, for at vi kan behandle dem i systemet. Rekvisitionsnummeret er et unikt identifikationsnummer, vi bruger til at koble ordren med den afdeling, der skal faktureres.
Når din virksomhed modtager en bestilling på en vare eller en ydelse fra en af DAB’s medarbejdere i administrationen eller fra en medarbejder på et af de ejendomskontorer, vi administrerer, skal I altid huske at bede om et rekvisitionsnummer.
Fakturaer, der ikke er påført rekvisitionsnummer, bliver sendt retur.
Ny leverandør
Vores system kræver, at din virksomhed er oprettet, før vi kan behandle og betale en faktura. Vi har derfor brug for følgende oplysninger:
- Firmanavn
- CVR-nummer
- Adresse, postnummer og by, svarende til CVR-nummer
- Telefonnummer og e-mail på kontaktperson hos jer
- Bankoplysninger for betaling (navn på bankforbindelse, Reg.nr. og kontonummer. Ønskes betaling via FIK, skal vi bruge et FIK-nr.)
Det er virksomhedens pligt at underrette DAB om ændringer i disse oplysninger. Det kan ske via kreditor@dabbolig.dk
Fakturaens indhold
Fakturaen skal fortælle, hvilken opgave der er udført, og hvor lang tid den har taget. Den skal desuden angive materialer og eventuelle gebyrer, der er lagt oveni prisen.
- Angiv hvilken opgave, der er udført og på hvilken adresse.
- Angiv timepris, og hvor mange timer, der er brugt på opgaven.
- Angiv hvilke og hvor mange materialer, der er brugt samt stykprisen.
- Angiv hvilke gebyrer, der er lagt oveni prisen.
Ordremodtagelse
Alle ordrer på varer eller ydelser skal tilknyttes et rekvisitionsnummer. Får din virksomhed ikke oplyst et rekvisitionsnummer, er ordren ikke gyldig, og fakturaen vil blive sendt retur uden at blive betalt.
Fremsendelse af fakturaer
Fakturaer sendes på enten som pdf fil via e-mail til pdf-faktura@dabbolig.dk eller via EAN-nummer 5790001266844.
OBS! Sendes fakturaen som pdf-fil vedhæftet i en e-mail, er det vigtigt, at hver pdf-fil kun indeholder én faktura med eventuelt tilhørende bilag.
Der kan ikke skrives kommentarer eller beskeder til DAB i e-mailen.
Behandling af fakturaer
For at vores system kan behandle fakturaen digitalt, skal følgende data fremgå:
- Virksomhedens CVR nr.
- Faktura nr.
- Fakturadato (dd.mm.åååå)
- Betalingsdato (dd.mm.åååå)
- Rekvisitionsnummer (otte cifre)
- Kunden, gerne som afdelingsnummer (fire cifre)
- Leveringssted (den præcise adresse hvortil varen er leveret)
- Fakturatotal inkl. moms
- Bank reg.nr. og Konto nr.
- FIK-nr. og FI-Ident angives i en OCR-linje, hvis FIK-betaling ønskes.
Fejl i fakturaer
Får din virksomhed en faktura retur, fordi den mangler væsentlige oplysninger, som rekvisitionsnummer, bedes I kontakte den medarbejder, der har bestilt varen eller ydelsen, og bede om at få oplysningen.
Kreditnotaer
Hvis der er behov for rettelser i fakturaen, så skal der anvendes kreditnota. For at vores virksomhed kan behandle kreditnotaen digitalt, skal kreditnotaen have sit eget fakturanummer, og den skal henvise til det originale fakturanummer samt rekvisitionsnummeret fra den originale faktura.
Kreditnotaer skal sendes enten som pdf-fil til pdf-faktura@dabbolig.dk eller via EAN-nummer 5790001266844.
Der skal være en tydelig angivelse af, at der er tale om en kreditnota.
Fremsendelse af rykkere eller kontoudtog
DAB bestræber sig på at betale rettidigt i henhold til de aftalte betalingsbetingelser. Rykkere eller kontoudtog sendes som pdf-fil til kreditor@dabbolig.dk
Spørgsmål
Eventuelle spørgsmål bedes rettet til mail webfak@dabbolig.dk
Fakturaadresse
DAB
Finsensvej 33
2000 Frederiksberg
Telefon: 77 32 00 00
CVR-nummer: 55 77 52 14
EAN-nummer: 5790001266844