Hvis du vil klage
Den korteste vej mellem to mennesker er et smil, sagde den verdensberømte danske komiker Victor Borge.
Har du problemer med din nabo eller en anden beboer i din boligafdeling, så prøv at snakke med vedkommende om, hvad du opfatter som et problem. Det kan jo være, at din nabo har en helt anden opfattelse af situationen, og at problemerne kan klares over en kop kaffe – og med et smil.
Men engang imellem er et smil ikke nok – og så kan du klage over din nabo til DAB.
Det er DAB, der på vegne af boligselskabet håndterer beboerklager.
Når DAB modtager din klage over en beboer, som kan påtales, skriver vi oftest en henstilling til beboeren om at ophøre med overtrædelsen/den generende adfærd. I mange tilfælde er dette nok.
Hvis der, inden for et givent tidsrum, fortsat kommer klager, kan der sendes en påmindelse, hvor vi advarer beboeren om, at nye klager kan medføre alvorlige retsskridt, for eksempel indbringelse for Beboerklagenævnet eller opsigelse af lejemålet.
Mener du ikke, at DAB har behandlet din klage korrekt, kan du klage til Beboerklagenævnet.
- Din klage skal være skriftlig
- Du skal sende din klage hurtigst muligt efter, at det du klager over, er sket
- Du skal skrive i klagen, hvem og hvad du klager over, og hvor og hvornår det er foregået
- Det, du klager over, skal være en væsentlig overtrædelse af ordensreglementet eller lovgivningen
- Du skal være indstillet på, at det kan blive nødvendigt at vidne i beboerklagenævnet eller boligretten, hvis sagen kommer så langt