Hvis du vil klage over dit forbrugsregnskab
Kontakt DAB
Der kan være mange grunde til, at du er utilfreds med det forbrugsregnskab, du har modtaget. Du er altid velkommen til at ringe til os, hvis du har spørgsmål. Måske kan vi svare allerede over telefonen. Ring til os på telefon 77 32 00 00.
Fysiske forhold i boligen eller ejendommen
Hvis du har en defekt vandhane, et toilet der ”løber”, defekte varmemålere, utætte døre og vinduer eller lignende, skal du straks kontakte dit ejendomskontor, så fejlen kan blive besigtiget og evt. rettet. Dette skal ske, så snart du opdager problemet.
Fejl i selve regnskabet
Hvis du mener der er fejl i regnskabsperioden, som fremgår af din afregning, er det vigtigt at nævne, at der kan være forskel på din fraflytningsdato og hvornår du er frigjort fra lejemålet. Der kan være en opsigelses- eller istandsættelsesperiode, som man som lejer stadig hæfter for. Du kan altid kontakte Servicecenteret i DAB, for afklare om perioden indeholder fejl, inden en eventuel klage over forbrugsregnskabet indsendes.
Skal jeg betale regningen?
Du skal altid sørge for at betale en ekstraregning for forbrug. Også selvom du ikke er enig. Dit lejemål kan blive ophævet, hvis du ikke betaler. Hvis du får medhold i klagen, får du naturligvis dine penge tilbage.
Krav til klagen
Alle klager skal være skriftlige.
Du skal klage senest seks uger efter, at du har modtaget forbrugsregnskabet.
Din klage skal beskrive, på hvilke punkter, du ikke kan godkende regnskabet.
Hvordan klager jeg?
Du klager ved at benytte klageformular for forbrugsklager, som du finder ved at benytte linket herunder
Klageskema
Klik her for at udfylde klageformularen for forbrugsregnskaber.
Klagesagsbehandling
-
DAB modtager din klage.
-
DAB bekræfter modtagelsen af din klage og undersøger sagen nærmere.
-
Du får et svar på din klage fra DAB hurtigst muligt.
-
Du er velkommen til at kontakte os igen, hvis der er noget, der er uklart.
-
Hvis du fortsat mener, at regnskabet er forkert, men du skal have penge tilbage, kan du selv indbringe sagen for beboerklagenævnet i din kommune.
-
Hvis du skal betale penge, vil vi spørge dig, om du ønsker at fastholde klagen. Hvis du ønsker det, så indbringer vi sagen for beboerklagenævnet i din kommune. Beboerklagenævnet behandler sagen og vil bede dig om at kommentere på sagen. Sagsbehandlingen kan erfaringsvis tage fra tre til 12 måneder afhængigt af, i hvilken kommune du bor.
Kontakt i forhold til klager
Beboerklager
Finsensvej 33
2000 Frederiksberg
Tel: 77 32 00 00