Spørgsmål og svar fra beboerne
Spørgsmål: Min økonomiske situation er påvirket af corona-krisen. Skal jeg fortsat betale min husleje?
Svar: Du er nødt til at fortsætte med at betale din husleje, da reglerne om huslejebetaling fortsat gælder. Er der helt særlige forhold, der gør sig gældende, så foretager vi en konkret vurdering i den konkrete situation, for at se om vi kan hjælpe midlertidigt.
Spørgsmål: Der er problemer med mine sociale ydelser og dermed at kunne betale husleje, og jeg kan ikke få fat i kommunen. Hvad gør jeg?
Svar: Du er nødt til at fortsætte med at betale din husleje, da reglerne om huslejebetaling fortsat gælder. Alle kan stadig få fat i kommunens borgerservice via mail eller telefon, og det er her man skal henvende sig om sociale ydelser. Er der helt særlige forhold, der gør sig gældende, så foretager vi en konkret vurdering i den konkrete situation, for at se om vi kan hjælpe midlertidigt.
Spørgsmål: Mit ejendomskontor er lukket, og jeg har et problem, jeg skal have løst. Hvad gør jeg?
Svar: Dit ejendomskontor er kun lukket for personlige henvendelser – du kan stadig sende e-mails eller ringe i deres ekspeditionstid. Mange opgaver, der ikke vurderes at være presserende, udskydes til et senere tidspunkt. Affaldshåndtering – og alle opgaver omkring ind- og udflytning – vil fortsat blive gennemført. Der må generelt forventes et lavere serviceniveau så længe krisen står på.
Spørgsmål: Jeg vil gerne bruge vores fællesvaskeri – er det sikkert?
Svar: Når du bruger fællesvaskeriet, så skal du følge forholdsreglerne fra Sundhedsstyrelsen – hold afstand, vask hænder og host eller nys i ærmet. Det anbefales også at afspritte, men desværre forsvinder spritten til hænderne fra vaskerierne, men der vil normalt være adgang til sæbe og håndvask. Myndighedernes generelle anbefalinger om brug af fællesvaskerier i øvrigt er:
- Vask dit tøj ved 60 grader
- Vask sengetøj og håndklæder ved minimum 80 grader
- Benyt handsker på vaskeriet
- Sprit af