Servicecentret har svar på det meste
Tekst og foto: Julie Grothen
Spørgsmål kræver svar. Og hvis der er noget, de er gode til i Servicecentret i DAB, så er det at give svar. 9 ud af 10 beboere, der ringer, behøver ikke at blive stillet om til andre medarbejdere i huset. Nogle har brug for hjælp til at finde rundt på dabbolig.dk. Andre har spørgsmål om huslejen, varmeregningen, boligstøtte eller de interne ventelister. Servicecentret kan hjælpe med det meste.
- Nogle gange har man brug for at tale med et menneske. Vi skal ikke kunne svare på alt, men inden for de områder er vi rimelig parate med svarene, siger Dennis Christensen, udlejningschef i DAB.
Når livet ændrer sig
De fleste informationer, du har brug for som beboer i en boligafdeling, der er administreret af DAB, kan du finde på dabbolig.dk. Men når der sker ændringer i dit liv, hvis du for eksempel bliver skilt, eller din ægtefælle dør, så kan det også få betydning for din boligsituation.
- Vores fokus er beboerne. Det er den måde, vi administrerer på. Vi vejleder og arbejder for at sikre, at de har et godt og trygt sted at bo, siger Dennis Christensen.
Servicecentret giver råd og hjælp til mange beboere, men der er også ting, som du selv har mulighed for at gøre noget ved.
- Der kan være beboere, som ringer ind om regler for at have husdyr. Der kan vi fortælle, at du selv har mulighed for at være med til at bestemme reglerne i din boligafdeling, siger Dennis Christensen.
Medarbejderne i Servicecentret besvarer hver omkring 43 telefonopkald om dagen, og der kan godt være ventetid, når du ringer. På dabbolig.dk kan du se, hvornår det er lettest at få fat i en medarbejder.
- Det sker jævnligt, at vi får ros. I betragtning af at de fleste ringer med et problem med huslejen eller venter på at få tilbudt ny bolig, så er jeg imponeret over, hvor mange, der faktisk roser os.