Køge Kommune vælger at fortsætte tæt samarbejde med DAB
Tekst: Johnny Gudmand
Administrationen af kommunale boliger skal i udbud jævnligt, og Køge Kommune har netop haft 13 boligafdelinger med ældre- og plejeboliger i udbud. De seneste 14 år har DAB administreret boligafdelingerne, og DAB var interesseret i at fortsætte samarbejdet med kommunen. Det samme var Køge Kommune, der valgte DAB blandt de indkomne bud. Det vækker stor glæde hos samarbejdspartnerne.
- Det giver os mulighed for at udbygge det tætte samarbejde, vi har med Køge Kommune i forvejen. Herunder med ejendomsfunktionen, der er afgørende for, at vi har en velfungerende drift og en god beboerservice. Køge Kommune er i en spændende fremdrift, og skulle der blive bygget flere afdelinger, er vi også klar og rustet til at tage os godt af dem. Vi glæder os meget over, at kommunen har valgt os igen, fortæller Line Mikkelsen, afdelingschef i DAB.
Det gode samarbejde kommer både parterne selv, ejendomsfunktionærer og beboerne til gavn.
- Jeg synes, det er helt fantastisk, at vi kan forsætte det gode og konstruktive samarbejde, vi har haft i mange år. Det er i den grad til glæde for Køge Kommune og alle involverede. Det er godt for os som kommune og dem, der har den daglige kontakt med DAB ude på ejendommene. Vi er gode til at stikke hovederne sammen, når der er behov for det, fortæller Annette K. Pedersen, fuldmægtig i Teknik og Miljøforvaltningen i Køge Kommune, og uddyber, at de indkomne bud blev vurderet 50 procent på pris og 50 procent på kravspecifikationer.
Smidig opgaveløsning
Line Mikkelsen fortæller, at kommunen og DAB i fællesskab finder de løsninger, der gavner beboerne bedst. Hver part tager ansvar for sin del af opgaverne, og der er en ”god, gensidig respekt”:
- Vi oplever, at det giver en smidig og effektiv løsning af opgaverne, og det kommer beboerne til gavn. I Køge administrerer vi også boliger for Køge almennyttige Boligselskab, og der opstår nogle synergieffekter, når vi både har kommunen og et alment boligselskab i administration. De kontakter, vi skaber, kan vi bruge begge steder. Det har vi haft glæde af.
Kontrakten mellem Køge Kommune og DAB træder i kraft 1. januar 2020 og lyder på fire år med mulighed for forlængelse.

Plejeboligerne Møllebo er en af de boligafdelinger, DAB administrerer for Køge Kommune.
DAB dækker op til kamp mod ensomhed
Forrygende frivillige blev fejret
Spørg os
-
Hvor står jeg på ventelisten?
Du finder din plads på ventelisten ved at logge ind på "Min side" og klikke på fanen "Min boligsøgning" øverst.
Klik derefter på "Mine opskrivninger" i venstre side af skærmen.
Her kan du for hvert boligselskab se, hvilken plads du har på ventelisten til de forskellige boligtyper.
Klik på "+Vis boliger du er skrevet op til".
Hvis du ikke kan huske din adgangskode, kan du trykke på knappen "Få din adgangskode." Derefter skal ud indtaste din e-mail adresse eller dit interessentnummer. Hvis dette ikke fungerer, kan du ringe til Servicecentret på telefon 77 32 00 00, hvor du kan få hjælp.
-
Sidst var jeg nr. 50 på ventelisten, hvorfor er jeg nu nr. 52 på ventelisten?
Din placering på ventelisten kan 'gå op og ned' afhængig af, om de andre personer på ventelisten vælger at være aktive eller stille deres ansøgning i bero.
Alle personer på ventelisten er dog placeret efter, hvor længe de har stået på ventelisten.
-
Hvorfor er jeg slettet? Jeg har ikke modtaget et girokort.
Desværre glemmer mange at oplyse DAB om deres nye adresse, når de flytter. Det betyder, at vi ikke kan sende dem et girokort til genopskrivning og de bliver slettet fra ventelisten. HUSK derfor altid, at du skal meddele DAB din ny adresse.
Husk, at du automatisk bliver slettet fra ventelisten når du får tildelt en bolig.
Husk at give DAB besked, hvis du flytter mens du står på venteliste hos os til en bolig. Ellers kan vi ikke sende dig et nyt girokort, når det bliver tid til genopskrivning. Betaler du ikke til tiden, bliver dit navn slettet fra ventelisten.
-
Hvor står jeg på ventelisten?
Du finder din plads på ventelisten ved at logge ind på "Min side" og klikke på fanen "Min boligsøgning" øverst.
Klik derefter på "Mine opskrivninger" i venstre side af skærmen.
Her kan du for hvert boligselskab se, hvilken plads du har på ventelisten til de forskellige boligtyper.
Klik på "+Vis boliger du er skrevet op til".
Hvis du ikke kan huske din adgangskode, kan du trykke på knappen "Få din adgangskode." Derefter skal ud indtaste din e-mail adresse eller dit interessentnummer. Hvis dette ikke fungerer, kan du ringe til Servicecentret på telefon 77 32 00 00, hvor du kan få hjælp.
-
Sidst var jeg nr. 50 på ventelisten, hvorfor er jeg nu nr. 52 på ventelisten?
Din placering på ventelisten kan 'gå op og ned' afhængig af, om de andre personer på ventelisten vælger at være aktive eller stille deres ansøgning i bero.
Alle personer på ventelisten er dog placeret efter, hvor længe de har stået på ventelisten.
-
Hvorfor er jeg slettet? Jeg har ikke modtaget et girokort.
Desværre glemmer mange at oplyse DAB om deres nye adresse, når de flytter. Det betyder, at vi ikke kan sende dem et girokort til genopskrivning og de bliver slettet fra ventelisten. HUSK derfor altid, at du skal meddele DAB din ny adresse.
Husk, at du automatisk bliver slettet fra ventelisten når du får tildelt en bolig.
Husk at give DAB besked, hvis du flytter mens du står på venteliste hos os til en bolig. Ellers kan vi ikke sende dig et nyt girokort, når det bliver tid til genopskrivning. Betaler du ikke til tiden, bliver dit navn slettet fra ventelisten.
-
Vi kan desværre ikke finde et svar til dig.
Forsøg at formulere dit spørgsmål anderledes, eller kontakt os
- Se flere svar