e-Drift giver samdrift et bedre overblik
Tekst og foto: Johnny Gudmand
- Det er megafedt. Jeg er et totalt kassemenneske, der holder meget af struktur. Med e-Drift kan jeg søge historik frem på boligerne, og det giver et kæmpe overblik over de mange opgaver, vi løser. Jeg bruger det til beboerserviceopgaver, opgaver i det grønne og til langt størstedelen af vores rekvisitioner. Det er godt at kunne spore, hvad der er sket i en sag.
Ordene falder med et varmt smil på en kold vinterformiddag, hvor samdriften for længst har været ude for at glatførebekæmpe. Det er ejendomskontorassistent Gitte Jonassen, der er kassemennesket. Hun lægger opgaver ind for sine kolleger i samdriften, for eksempel ejendomsassistenterne Bjarne Jensen og René Hansen.
- Det har ikke været besværligt at lære. Det er et meget simpelt system, og Gitte lægger opgaverne ind til os, siger René Hansen, der har brugt et tilsvarende system i et tidligere job.
- Det fungerer godt. Vi har tidligere arbejdet med gule sedler, og de kan forsvinde og giver ikke historik. Det har været let at lære systemet, det sværeste har været at skulle huske at tænde og slukke for opgaverne, griner Bjarne Jensen.
- Systemet kunne godt være lidt mere smidigt i søgefunktionen, men selve systemet er godt, tilføjer Gitte Jonassen.
Dokumentation
Det forbedrede overblik over opgaverne sætter både medarbejdere på kontoret og i marken pris på.
- Det er rigtig godt som dokumentation på, at vi løser rigtig mange opgaver i vores arbejdsdag, og vi kan se, hvad vi har brugt vores tid på. Systemet er især godt til beboerserviceopgaver, men til nogle udendørs opgaver, er det mindre brugbart. Her tænker jeg på opgaver, der strækker sig over for eksempel uger, hvor man vil skulle pause og genoptage opgaven. Her giver det ikke lige så meget overblik, forklarer René Hansen.
Tilretning og hjælp
Allan Bjerre Graversen fra Forretningsudvikling i DAB har hjulpet samdriften med at få implementeret systemet i løbet af efteråret 2020.
- Vi havde nogle spørgsmål til Allan, når han kom på besøg, og dem fik vi besvaret. Der har desuden været tilretninger i e-Drift, som har gjort det nemmere at bruge. Vi ser frem til, at appen til e-Drift kommer, da vi forventer, at den er bedre optimeret til telefonen, fortæller René Hansen.
Otte boligafdelinger
Samdriften i Ølstykke løser opgaver i otte boligafdelinger med samlet 485 boliger, og de mange afdelinger gør det ekstra vigtigt at have overblik.
- Du kan bedre leve med gule sedler, når du ikke har så mange boliger, siger René Hansen.
- Det er dejligt for mig i min jobfunktion, at vi har fået systemet, slutter Gitte Jonassen.