SØGER DU ET ERHVERVSLEJEMÅL?

SØGER DU EN NY BOLIG?

DABs boligsøger
LEDIGE BOLIGER

STYRINGSREFORMEN - SPØRGSMÅL OG SVAR

Vi yder god service

God service i forhold til beboerne er i fokus ved årets regionalmøder for ejendomsfunktionærer.

Selv om man måske ikke tænker på sine beboere som kunder i en butik, kan det alligevel være en god idé i forhold til den service, man som ejendomsfunktionær i en almen boligafdeling yder til beboerne. En god service skal bygge på respekt for beboerne – uanset hvem de er.

Som ejendomsfunktionær skal man være anerkendt, tillidsvækkende og respekteret i boligafdelingen. Beboerne skal have en reel og fair behandling, hvor eventuelle personlige relationer ikke står i vejen. Ejendomsfunktionæren skal være tilgængelig, overholde aftaler og optræde "ubureaukratisk" overfor beboeren. Og så starter den gode service allerede ved fremvisning og indflytning og fortsætter også efter, at beboeren har opsagt sit lejemål, nemlig ved fraflytningen.

Det er nogle af de værdier, som DAB mener, at den gode ejendomsfunktionær skal yde i sin service over for de almene beboere. Ved årets regionalmøder for ejendomsfunktionærer i DAB administrerede afdelinger bliver begrebet god service vendt og drejet af direktør i DAB, Uffe Kjær, og ejendomsleder i Herlev almennyttige Boligselskab, Thomas Budden.

Dialog med røde og grønne kort
Dialogen med ejendomsfunktionærerne foregår blandt andet ved en række eksempler, hvor ejendomsfunktionærerne skal træffe valg, som kan føre til ekstraordinær service, men også trække opmærksomheden væk fra de egentlige opgaver i boligafdelingen. Skal ejendomsfunktionærer for eksempel hjælpe den ældre dame med at tømme hendes klædeskab, så det kan bortskaffes? Med røde og grønne kort tilkendegiver ejendomsfunktionærerne enten et ja eller et nej til de stillede dilemmaer og hvert spørgsmål følges op af diskussion. Diskussionen efterlader indtryk af ejendomsfunktionærer, som er professionelle og har fokus på de væsentligste opgaver i driften af afdelingen, men hvor der naturligvis også er plads til fleksibilitet til beboernes bedste.

Nye digitale tiltag letter hverdagen
Ved regionalmøderne bliver ejendomsfunktionærerne i de DAB administrerede afdelinger også orienteret om DAB's strategi for de kommende år. Der bliver gjort status over det elektroniske flyttesyn, som kommer til at effektivisere processen omkring ind- og udflytning for de selskaber, som ønsker dette. Den nye ejendomskontorportal, som skal lette administrationen på ejendomskontoret, bliver gennemgået og endelig bliver ejendomsfunktionærerne også orienteret om deres nye overenskomster.

I E-nyt, som udkommer den 1. november, kan du læse mere om årets regionalmøder for ejendomsfunktionærer.

29.okt.2014/neg

Billedtekst: Ejendomsfunktionærerne diskuterer god service overfor beboerne og tilkendegiver deres holdning med røde og grønne kort, mens direktør Uffe Kjær (tv) og ejendomsleder Thomas Budden (th) stiller dem overfor forskellige dilemmaer hentet fra virkelighedens verden.







Har du glemt din adgangskode, kan du få tilsendt en ny, hvis du har indtastet din e-mailadresse som dit brugernummer. Skriv din e-mail adresse i feltet brugernummer og klik på ’Glemt kode’.
NYHEDER

27-10-2014 14:53:00

Beboerne overtager succesrigt trivselsprojekt
Fire år med fokus på sundhed og livskvalitet har sat sine tydelige spor hos beboerne i Ellemarken: Færre ryger og flere deltager i sociale aktiviteter.
>> Læs mere

24-10-2014 11:19:00

Tillykke med de 100 år, Rita
I dag kan Rita Bording fejre sin 100 års fødselsdag. De seneste 36 år har hun boet i Kongevænget i Hillerød.
>> Læs mere

22-10-2014 14:53:00

Grønne ambassadører i Tivoli
Grønne ambassadører fra flere af DAB's administrerede selskaber var inviteret af DONG Energy i Tivoli, for at dele erfaringer og blive inspireret.
>> Læs mere

20-10-2014 15:14:00

Beboer praktikant i DAB
Den næste uges tid har DAB fornøjelsen af at have en praktikant fra Lundtofteparken i Lyngby.
>> Læs mere

17-10-2014 12:40:00

Køges kommende fodboldtalenter
Hvor mange fodboldklubber kigger mod Spanien, Italien og Brasilien i deres evige søgen efter talenter, vælger HB Køges cheftræner, Henrik Pedersen, at jage morgendagens stjerner i samarbejde med Køge helhedsplan, som blandt andet også dækker Ellemarken.
>> Læs mere
OKTOBER   <Forrige / Næste>
mationtofr
293012345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272829303112
3456789
   © DAB - Powered by cBrain
DAB   FINSENSVEJ 33   2000 FREDERIKSBERG   TELEFON 77 32 00 00   FAX 77 32 00 01   CVR 5577 5214 KONTAKT DAB